CHINS? PULLUPS?

Förra veckan fick jag ett nytt tränings-schema av en instruktör på gymet.
Jag bestämde tid med henne eftersom jag efter vägningen tyckte att jag behövde en nystart. Nya mål, nya övningar, nya ambitioner.

Vi kom fram till att mitt mål ska vara att klara fem chins om fyra veckor och jag fick ett program med de vanligaste muskelgrupperna, framsida, baksida lår, vader, skuldror, rumpa, biceps, trcieps axlar, mage och rygg.

Men nu är jag osäker på om det verkligen är Chins som jag ska lära mig för de jag tänkte göra är med smalare grepp och med handflatorna mot mig... men... är riktiga chins när man har handlatorna bortåt och brett grepp? och vad heter isåfall det som jag tänker öva på?


   

Vilken bild är vad?
Curious
2010-03-30 @ 17:58:21

Chins = nedre bilden, Pull ups = Övre bilden. Dock är det så att vi Sverige brukar använda ordet chins för båda övningarna.

Evelina
2010-03-31 @ 11:39:37
URL: http://ucandoit.blogg.se/

Curious har så rätt så...:) kul och bra med nya mål :)...varför just dessa :)? Tänkte du skaffa dig en sådan stång att sätta i dörrposten? En vän som fyllde år fick en sådan i helgen....riktig partyhöjjare haha :P



Blir du min sambo i helgen:)?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0