UPPLADDNINGEN OCH MATEN

Nu sitter jag här i min ensamhet.
Mamma har åkt hem och Erik har tagit sig mot Sälen eftersom han ska åka Vasaloppet (öppet spår imorgon).

Jag tänkte dra lite snabbt om hur uppladdningen och maten såg ut innan och efter tjejvasan.

Jag har inte tränat så mycket denna vecka.
Söndag: Body Pump
Måndag: Fotbollsträning med lite inslag av intervall
Onsdag: Lätt bröstsim i ca 35 minuter

Ca tre dagar innan Tjejvasan började jag äta större portioner när jag åt mat. Jag år mig verkligen mättMätt.
Fredag kväll när mamma kom åt vi Lax med ädelosttäcke och haricovert (kommer recept senare).

Lördag morgon kom det stora lasset:
6 ägg i en äggröra med
50 gram smör
Ett paket bacon
En paprika
och vatten
var vad mamma och jag delade på innan vi åkte iväg.
Då var jag suuuupermätt och mamma också.

En halvtimme innan start delade vi på 3 dl grädde som vi drack ur tetran.
Under loppet drack jag nog lite väl lite, jag drack två glas blåbärssoppa vid första vätskekontrollen och två glas blåbärssoppa vid den andra vätskekontrollen.

Innan vi satte oss i bilen hem ca 18,00 var jag tvungen att tvinga i mig en bratwurst eftersom jag mådde så otroligt illa och hade gjort det sedan målgången. Sedan mådde jag prima.
Vatten drack jag en hel del när jag kom hem och till middag runt åtta åt vi Entrecote, haricovert, varma tomater och massa vitlökssmör.

på kvällen åt vi lite godis och naturgodis.


Tänkt att mamma åt 6 på morgonen sen drack hon bara blåbärssoppa, energidryck och vatten och grädden tills klockan 20,00 på kvällen. Snacka om energifull frukost =)


Medans andra knaprade russin, drack energidrycker och åt Powerbars
stod jag och mamma och drack grädde. hahahaah
Då tänkte jag bara: Vi är tokiga!

VI KLARADE DET

Jag klarade det!
Jag tog mig tre mil på skidor, utan att avbryta loppet, utan att ens Tänka på att avbryta.

Det var en rolig upplevelse med mycket uppladdning i form av mat, kläder, inställning och planering.


Jag tog mig i mål på 3,22
Mamma tog sig i mål på 3,33

Fram till första vätskekontrollen på 1,1 mil tog det 1,17
Till andra 02,26
Till tredje 3,22


Jag tycker absolut att vi får vara nöjda med våra prestationer. Jag är glad att jag tog mig i mål. Tiden var helt okej men ger mig en sporre till kommande år då jag känner att jag kan göra bättre ifrån mig. Jag vet att det är möjligt och jag skulle vilja prova om jag klarar det.

Här kommer lite bilder


Här står vi i Mora vid bilen och plockar upp det vi ska ha med oss.
Snart ska vi till bussen som tar oss till Oxberg.





På bussen, pigga och glada


Mamma skulle vara värre och ta två tummar upp. Jag försökte sedan ta tre tummar upp men det gick inte så bra...


Av de 8500 anmälda var det ca 7500 som deltog





Klockan ringde 05,45 lördag morgon
och 06,40 satt vi i bilen på väg mot Mora
10,00 gick starten för det första startledet, då stod vi där och kollade på
11,30 gick vår start (grupp åtta)
14,52 stakade jag mig över mållinjen med trötta men starka armar. Jag ställde mig för att vänta in mamma och för att stretcha.
14,53 var jag svimvärdig, mådde illa, frös, hade ont i ljumskarna så jag inte kunde lyfta benen....
15,03 kom mamma i mål och vi fick ta oss mot bilen för att hämta dusch-grejerna och ta oss till duschen.

20,15 var vi hemma i Borlänge igen, i lägenheten och lagade oss en riktigt fin middag som belöning för dagens prestation
21,00 sov både jag och mamma i soffan bredvid en vaken Erik och en vaken Marit.



LIMESÅS MED AVOCADO

Perfekt kall sås till bland annat kyckling eller lax som ger en fräcsh känsla.
Passar bra även för de som äter potatis eller bulgur eller cousous. Jag äter denna med lax och en grönsallad.
Grundreceptet kommer från en GI-bok, men sen har jag kastat om lite själv.



Ingredienser:
Creme fraiche
Kesella
Lime
salt, peppar
Avocado
(phsyllialis) <-- om man vill


Gör såhär:
Blanda två tredjedelar creme fraiche med en tredjedel kesella. Riv skalet från en lime från den fina sidan av ett rivjärn och pressa även ner lite saft från limen. Tärna en avocado och blanda ner i röran. (dela phsyllialis och lägg ner i såsen om du vill) Smaka av med salt och peppar.


 

RSS 2.0