LOVE AT FIRST SIGHT

Idag blev jag kär!
Jag har sett dem förrut, jag har blygsamt och försiktigt spanat in dem. Jag har tvingat mig själv att inte falla för frestelsen, jag har valt att avstå så länge nu...
Men idag träffade jag dem igen och de var Så vackra.. de hade bytt färg nu och fanns i en underbar lila ton.

Här är mina älsklingar som jag idag frågade om de ville flytta in hos mig. De svarade Ja med en tystsam stilig glans =)







Fyllda med ett varsitt vitt tjockis-ljus och lite ljusrosa och lila stenar i.
Jag är kär, kär, kär =)



God natt och sov så gott.
Imorgon är det jobb 06,00 sedan gymet, påskmat och M&M och tidigt fredag morgon bär det av hem till Eskilstuna för ännu mer påskmat. LCHF får ligga på hyllan i ca 5 dagar nu kan jag gissa.

LCHF - GULLES FYLLDA FALUKORV

Ingredienser 
En halv purjolök  
En  falukorv 
2 st  stora tomater 
3 msk  grädde
2 msk  dill 
2 msk  senap 
125 gram Cantadou ost(eller annan mjukost med) pepparrot



Gör såhär:
Rör ihop ost, finhackad purjolök, senap, finklippt/krydd dill och grädde. Skiva tomaterna.
Lägg falukorven i en ugnsäker form och skär en djup skåra i korven. Gör gärna små extrasnitt på vissa ställen så att korven delar sig mer och fördela sedan fyllningen i skåran. Stoppa sist ner tomatskivorna.
Lägg in mitt i ugnen i 200 grader ca 20-25 minuter.

För "vanlig" maträtt: servera med kokt potatis eller potatismos
För LCHF: servera med blomkålsmos som du kryddar med lite dill för att komplettera sörjan i falukorven.


   

 



Jag vet inte direkt om detta är ett LCHF-recept men varför inte? med själva blomkålsmoset som tillägg måste det väll bli en komplett LCHF måltid.. eller vad säger ni kunniga där ute? =)

CHINS? PULLUPS?

Förra veckan fick jag ett nytt tränings-schema av en instruktör på gymet.
Jag bestämde tid med henne eftersom jag efter vägningen tyckte att jag behövde en nystart. Nya mål, nya övningar, nya ambitioner.

Vi kom fram till att mitt mål ska vara att klara fem chins om fyra veckor och jag fick ett program med de vanligaste muskelgrupperna, framsida, baksida lår, vader, skuldror, rumpa, biceps, trcieps axlar, mage och rygg.

Men nu är jag osäker på om det verkligen är Chins som jag ska lära mig för de jag tänkte göra är med smalare grepp och med handflatorna mot mig... men... är riktiga chins när man har handlatorna bortåt och brett grepp? och vad heter isåfall det som jag tänker öva på?


   

Vilken bild är vad?
RSS 2.0