RECEPT

Ingredienser

4 port
4 dl grönsaksbuljong
4 dl couscous
4 färska lökar
2 paprikor
2 hackade vitlöksklyftor
50 g smör
1 dl hackade färska örter
1/2 tsk salt


Gör så här

Koka upp buljong i en kastrull. Rör ner couscousen, lägg på lock och ställ kastrullen vid sidan av plattan 5-6 min. Skala löken och skär den i fjärdedelar. Kärna ur paprikan och dela varje i 8 delar. Grilla grönsakerna på utegrillen eller i ugnen tills de börjar få färg 5-6 min på varje sida. Fräs vitlöken lätt i smöret och rör ner det i couscousen. Blanda ner grönsaker och örter. Smaksätt med salt. Servera med bröd. Tips: Gott att servera till grillat kött, kyckling, fisk och skaldjur.

Själv lade jag till zucchini och oliver och woala så blev rätten mycket godare!!

Couscous med grillade grönsaker
www.arla.se

så enkel att göra för så mycket smak! vi åt med kyckling till.
Värd att prova=)

mamma
2009-07-28 @ 14:01:01

Det låter jättegott!! Vi (jag) har hittat en ny livsstil vad gäller maten :D (igen) har du hört talas om LCHF-mat? kolla det på internet får du se. Kramar till dig <3

josefin
2009-07-29 @ 00:22:43
URL: http://ilonasmamma.blogg.se/

låter gott, men jag är ju allerisk...men man kke kan prova med Quinoa istället...borde vara gott det oxå




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0