RECEPT IGEN

Jag vet inte vad det är men just nu tänker jag på mat typ hela tiden!
Så då tänkte jag att jag kan dela med mej av mina recept som gjort att jag vidgat mina vyer lite och provat nya maträtter.
denna maträtt var som himmel i munnen och fick mej nästan att gråta för att det var så gott!
prova det om ni har tid. Själv åt jag fisken med nypressad potatis.. MUMS

Ingredienser


Timjanstekt kolja med selleri och karljohanremoulade

arla.se


Ingredienser

4 port
600 g koljafilé
1 msk hackad färsk timjan
1/2 tsk salt
2 -3 msk smör
1 bit rotselleri, ca 200 g
2 dl Arla Köket crème fraiche gourmet karljohan, timjan, citron
1 pressad vitlöksklyfta
rivet skal av ½ citron
salt och peppar




Dela fisken i portionsbitar och krydda med salt och timjan. Stek dem i smör ca 2 min per sida. Skala och skär sellerin i tändstickstunna strimlor. Koka dem i lättsaltat vatten 1 min och kyl dem i kallt vatten. Krama ur vätskan och blanda med crème fraiche. Smaksätt med vitlök, citronskal, salt och peppar. Servera fisken med remouladen, (rostad potatis) och sallad



p.s Josefin! jag är säker på att det funkar med quinoa till den tidigare maträtten jag visade. men bara man kommer ihåg buljongen som ger smak på det =)

Nu är det lunch och nu ska jag moffa för ikväll är det träningsmatch innan allvaret börjar på lördag.

lillasyster
2009-07-31 @ 12:16:45

jag bara kommer ihåg min storasyster som inte kunde laga mat. Hennes specialité var nudlar och snabbmakaroner!



jag läste om när jag var liten ett citat:

"varje morgon väcker malin dig och säger ´God Morogn Josefin idag blir det en bra dag, för jag ska pussa dig det hårdaste jag kan´ ibland skrattar du ibland säger ingenting, ibland kräks du eller jodlar."



love ya




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0