Tack 2014

Förra året gjorde jag en kort sammanfattning av 2013 och jag har känt ett tag att jag liksom bara måste göra en sådan igen. Det är väldigt bra att själv kunna gå tillbaka och se vad som har betytt något bakåt i tiden - det blir lite lättare att se framåt då.

Så! Här kommer min sammanfattning av året som gått - 2014 

 
Roliaste minnet
 
När jag och tjejerna var i Polen över en helg. Jag skulle smaka på Natalias våffla med grädde och Nutella och på något sätt lyckas jag täcka hela ansiktet med Nutella OCH mina kläder. När jag försökte ta bort Nutellan ur mitt ansikte kom det bara mer från mina fingrar. Jag visste inte var allt klet var utan ser bara hur Natalia skrattar så hon bryter ihop och hur resten av folket i gamla stan kollar på mig med miner som OJJ hur lyckades hon med det där?
Jag började skratta och satt tillslut på huk och gjorde allt för att inte kissa på mig eller för att få all mascara att blandas ut med Nutellan. Jag skrattade så jag grät. Shit va roligt det var! 
 
När jag cyklade till mitt nya jobb i februari och insåg att jag hade en bra arbetsgivare, nya kollegor och cykelavstånd till jobbet - det var en slags euforikänsla som höll i sig i flera cykelturer.
 


 
När Benjamin fyllde ett år och alla var här och grattade honom och vi lärde honom att svara på frågan: Hur många år är Benjamin? då sträckte han upp sitt gulliga knubbiga lilla pekfinger i vädret och visade Ett år =) och han fick äta vattenmelonstårta med grädde. Det var ett oförglömligt minne att se hans härliga min när han fick kasta sig ner i grädden och kladda hur mycket han ville och stoppa i sig så mycket han ville. Det är bara ett av de alla gånger jag skrattat åt min älskling som förgyllt hela 2014.
 
 
Värsta minnet
När Valet blev som det blev - ovisst! och ett bevis på vilka frågor som många av Sveriges invånare tycker är viktiga - vilket är andra frågor än vad jag tycker. Jag fick en känsla över att vi börjar bli väldigt egoistiska och rädda... Rädda för fel saker.
 
Benjamins tidiga höst - han skulle ju börja dagis men fick vara hemma så mycket pga feber, ögoninflammationer, öroninflammationer, konstiga prickar på kroppen och snor och hosta i oändlighet. Vi tyckte så synd om vår lilla pojke som aldrig fick sova ut pga hostattacker eller ont i öronen eller annat. Jag fick nästan en inblick i hur Erik kanske kände sig under förlossningen mot mig - man kan liksom bara vara där - man känner sig lite maktlös.
 
 
 
Bästa resan
Det har verkligen inte blivit många resor i år men den som blev av är den som helt klart är bäst: Polen, Warszawa. Att få åka iväg med ett gäng tjejer och verkligen bara bry sig om sig själv, rå om sig själv. Att ströva omkring i en okänd stad och hitta små gränder man blir kär i. Att skratta tillsammans med ett gäng tokiga tjejer som inte bryr sig om att folk kollar utan gärna tar konstiga fotografier mitt bland folk eller som vaxar ens ben på hotellrummet - en vikänsla som uppstår och minnena som skapas som är viktiga för att bygga vidare på vänskapen.
 
 
Bästa låtarna
Slå mig hårt i ansiktet - Thomas Stenström
Dig for gold in the USA - Amanda Jenssen
 
 
Bästa boken
Jan Guillou - Svart och rött
E L james - 50 nyanser av honom
 
Största händelsen
 
När jag fick min nya tjänst som startade 1 december på det jobbet jag började på i februari. Det känns som en milstolpe inom yrkeslivet och en otroligt rolig och spännande utmaning.
 
VM i Brasilien och matchen mellan Tyskland och Brasilien- den matchen kommer väll ingen någonsin glömma bort!!?? Herregud alltså! Stackars Brasilien! vilket nederlag, vilket magplask
 
Bästa filmerna
The fault in our Stars
 
 
Bästa prestationen
Att få ihop jobb, träningar och livet - det var något helt nytt att både jag och Erik skulle jobba samtidigt som ´B skulle på dagis.



 
Charlotte Kallas avslutning i stafetten i OS som ledde till GULD - amen jag ryser bara jag tänker på det!!
 
Bästa personen
Josse
Lillsyrran som trots det långa avståndet och trots att hon har så mycket för sig i sitt eget liv med studier, resor och allt vad det innebär så lyckas hon ha stenkoll på mig och min familj - vad jag gör, när jag gör det, hur det går för mig. Hur kan någon ha sån koll?
Man känner verkligen att du bryr dig och jag vet att du finns där om jag behöver dig!
Tack för att du finns! Tack för att du orkar bry dig så mycket som du gör och att du står ut med min bossiga attityd ;)
 



 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0