2013

Förra året gjorde jag ju en kort sammanfattning av året som gått och i år tänkte jag göra samma sak.
Denna sammanfattning om fantastiska minnen skulle kunna bli hur lång som helst då detta helt klart är det bästa året med allt som hänt.
Men jag tänker försöka hålla mig kort och konkret.
 
Roliaste minnet
Efter att jag och Erik varit och skrivit kontrakt på huset- allt var klart - huset var vårat och jag filmade Erik med en app som ger honom röst som en smurf. Jag frågar honom Vad har vi gjort i dag och han bara kollar in hysteriskt i kameran och skriker 1 komma sju miljoner !!!
jag har skrattat åt det klippet säkert hundra gånger.
 
När Sanna målade ögonbryn på sin dotter. Jag skrattade så jag kissade på mig och skrattar fortfarande när jag kollar på bilderna på denna underbara unge med ditmålade skarpa ögonbryn.
 
När jag steg in i Eves hus i tron om att vi ska äta en enkel brunch tillsammans och där står alla viktiga eskilstunavänner och familj och ska fira mig och Persson som vi då kallade bebisen i magen med en Babyshower. Det var sååå trevligt att träffa alla samlade på ett ställe och roligt att se alla var med i tävlingen där man skulle sätta pinnen i toarullen. Mormor gjorde så jag kissade på mig även denna gång pga skratt.
 
När jag på ett mms från min lillebror får en personlig hälsning från självaste Ingvar Oldsberg som hälsar Benjamin välkommen till världen - snacka om ballt ! och efter detta fick lillebror titeln som världens coolaste lillebror
 
Som alltid - midsommar - hela familjen samlad och i år även julafton - Eriks och min familj på samma plats, med samtal, sällskapsspel och bara familjetid när den är som bäst.
 
 
 
Värsta minnet
Jag försöker komma på ett värsta minne, men det är svårt för hela året har varit så fantastiskt men det ska väll vara dessa två minnen:
- just hur jag mådde rent fysiskt de tio dagarna efter förlossningen - jag var verkligen orolig att det onda inte skulle gå över och det var jobbigt att inte kunna gå längre än tio meter innan trycket nedåt blev för skrämmande ont.
 
- känslan av att trappen ALDRIG skulle bli färdigmålad. jag trodde bokstavligen att jag skulle få föda i trappen - men den blev klar och snyggare än någonsin =)
 
 
 
Bästa resan
Det har inte blivit många resor i år men dem som gjorts har varit kvalité rakt igenom.
Fuerte Ventura med Erik - det var verkligen behövligt att få åka bort, vara bara vi och solen. Det var under denna resan namnet på vårat barn bestämdes. Ett flicknamn och ett pojknamn.
 
Resan ner till Växjö för att hälsa på syrran med Benjamin. trevligt, roligt, mysigt och viktigt att få se staden där syrran ska plugga och har pluggat så länge.
 



 
 
 
 
 
 
 
Bästa låtarna
avicii - Wake me up
agnes - hanna från arlöv
 
 
Bästa boken
jan Guillous bok Dandy. Den andra delen om de tre bröderna som växer upp under 1900-talet.
 
Största händelsen
När vi på Ultraljudet fick se Persson för första gången och fick bekräftat att allt såg bra ut - vilken häftig känsla att se någon på en skärm som faktiskt är i dig.
 
När Benjamin föds och läggs på mitt bröst för första gången den där morgonen den 4 juli runt 04.30. Vilket mäktigt minne, vilken underbar känsla och det starkaste minnet någonsin.
 
 
 
Bästa filmerna
Hobbit
 
Bästa prestationen
Föda Benjamin - bästa prestationen - bästa resultatet !
Johan Olssons VM-guld på femmilen - enastående !
få huset bo-redo i tid
 
Bästa personen
Benjamin
Du kom till världen och allt förändrades. Verkligen allt. Men allt blev till det bättre.
Du har varit så efterlängtad och du är så välkommen och det är du som gjort oss till den lilla familj vi är idag.
Du är nyfiken och aktiv och så uppriktigt och genuint glad. Du kräver att vi är bra föräldrar men du kräver inte ens en tiondel av vad du ger tillbaka.
2013 kommer alltid vara Året då du kom till oss
Vi älskar dig så.
 
 gott nytt år allesammans !
 
Sanna E
2014-01-02 @ 15:12:46

Åh vilket fint och bra inlägg. 2013 var et bra år!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0