ANGEL IN DISGUISE

Vissa skulle kalla det tur i oturen, andra skulle inte ens reflektera över det, men Jag kallar det för att jag träffat en ängel i förklädnad.

Jag har varit på möte i Fagersta och känner mig långt, långt hemifrån. Jag sätter mig i bilen för att köra iväg hemåt och inser direkt att jag har fått punktering. Jag svär för mig själv, rullar in på macken bara 100 meter ifrån där jag parkerat och kliver ur bilen, svär ännu högre och börjar plocka ur bagageutrymmet för att få fram domkraft och annat som behövs.

En man som tankar på macken kommer fram och frågar om jag behöver hjälp och jag känner att det bara är korkat att tacka nej. Han byter däcket, åker till och med iväg och pumpar upp reservdäcket åt mig och kommer tillbaka och allt är klart på ca 7 minuter.

Jag vet att jag hade klarat det själv, men muttrarna satt hårt även för mannen som hjälpte mig och det hade verkligen inte gått på några 7 minuter.

Jag tackade honom innterligt och åkte iväg helt övertygad om att jag träffat en Ängel in disguise han dök verkligen upp när jag behövde det och jag är oändligt tacksam!







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0