3 MIL, 3 TIMMAR OCH 3 SPYOR SENARE

Då var man äntligen tillräckligt pigg för att sätta sig vid datorn och berätta om gårdagen.

06,00 ringde klockan igår och 07,00 satt vi i bilen på väg mot Mora.
Vi var tidigt framme precis som förra året så vi hann titta på starten och hann äta vår matsäck och värma upp innan det var dags 11,45.

Det som är fördelen med att komma fram tidigt är att man kan lägga skidorna längst fram Och det gjorde vi!

Första milen kände jag mig pigg
Andra milen kände jag mig pigg
När skylten med 7 km kvar kom var det som att åka in i en tjock dimma där alla rörelser tog emot och det var 5 tunga kilometrar innan jag såg 2 km kvar-skylten och fick nytt mod igen.
jag tog mig i mål på 3,02 och förbättrade min tid från förra året med 15 minuter.

Mamma hade det tyngre hon tog sig i mål på 3,27.

Väl i mål kom illamåendet och frossan precis som förra året
Men två timmar, tre spyor, en lång dusch och en fanta senare kunde jag återigen känna mig som en människa igen.



På väg från bilen

Första startgruppen står redo för att få flyga iväg

...och där åker dem


uppladdningsmellanmålet bestod av ägg och majonnäs i en salig röra


Nu är det vår tur att ta plats


Good Luck Tjejer =)

stina
2011-02-26 @ 19:16:16

Härligt jobbat ! Impad av er prestation. Ni är så söta du och din mamma :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0