GÖR DIN EGEN SKÅL AV LP

I helgen var jag ledig!! skönt skönt!
Men redan på söndagen hann jag börja få lite panik.. vad ska jag ta mig till?
Lördagen var lugn och skön och därför kände jag att jag inte skulle orka med en till sådan dag.

Erik åkte iväg på match (som de vann) och kvar satt jag i lägenheten.
Då bestämde jag mig för att det var dags att plocka fram Kreativa-Mallan igen och letade fram LP skivorna jag och Erik var och handlade i våras.

Go`bitar skulle bli en skål för go`bitar.



Se så passande, etiketten är lila (egentligen och inte blå som det ser ut här) som vi har i vardagsrummet. Det står gobitar på den vilket är passande för det är precis det som ska stoppas i den sen=)

Swosh in i ugnen på 100 grader. Jag placerade lp-skivan på en djup skål men bytte sen till en mugg var lite högre än skålen. När man ser att skivan börjar krokna lite inne i ugnen tar man ut den för att själv forma den så som man vill ha den. (om man tycker att den blir lite obekvämt varm kan man ta på sig fingervantar som skyddar lite.

Om du inte hinner forma klart skålen innan den stelnar är det bara att ställa in den i ugnen igen och vänta på att den blir varm igen.

Ska du ha gottisaker i skålen är det bäst att lacka den för att slippa fettfläckar på etiketten.

 



Woala!

En skål som kostade mig 10:- och gav mig ett litet tidsfördriv sådär en helt vanlig söndagförmiddag. 

AnnLo
2010-11-30 @ 23:08:45

Du är duktig du Malin, och fin blev den!!



Miss you!

mamma
2010-12-01 @ 17:01:50

Hej alla barn nu är det barnprogram, nu ska vi se vad ... Du är duktig, gör skålar och lampor och fixar. Blir riktigt inspirerad själv!!! Love you <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0